‚Plagiarius‘ trafia do fałszerzy
W ramach akcji Plagiarius w tym roku odznaczona została najbardziej śmiała nielegalna kopia zaworu skośnego typ 2000 producenta Bürkert. Przedsiębiorstwo z Ningbo w Chinach przejęło wszystkie elementy designu Bürkerta i tym samym naruszyło zastrzeżone prawa producenta. Ta anty- nagroda powinna pomóc zwrócić powszechną uwagę na kradzież własności intelektualnej przez piratów produktów i marek.
Ochrona własności intelektualnej (Intellectual Property) jest w firmie Bürkert ważnym tematem. W kontekście naszej strategicznej pozycji pioniera jakości i technologii, nasz zespół marketingu i zarządzania patentami pod kierownictwem dr Gertrud Eppler pracuje aktywnie nad ochroną naszych produktów przed rabunkowym kopiowaniem. Nawet zgłoszenie patentowe ani rejestracja znaku towarowego Bürkert dla gamy produktów nie odstrasza niektórych przedsiębiorstw, szczególnie azjatyckich, celowe i nieograniczone kopiowanie produktów o ugruntowanej pozycji na rynku. Bürkert już nieraz padł ofiarą piractwa produkcyjnego. Dzięki pracy pani dr Eppler i jej teamu, można podjąć działania celem ujawnienia fałszerzy, na przykład poprzez dokonywanie konfiskat na targach handlowych. Również strony internetowe i domeny, które naruszają nasze prawa, są śledzone i zamykane.
Właśnie w związku z nielegalnymi praktykami, chińskie przedsiębiorstwo, które skopiowało zawór skośny typu 2000 marki Bürkert, otrzymało niedawno nawet nagrodę – jednak taką, jakiej nikt sobie nie życzy. Anty-nagroda „Plagiarius“ została wręczona po raz 43. dnia 08 lutego 2019r. na Frankfurckich Targach Konsumenckich „Ambiente”. Cel akcji: nagłaśnianie nieuczciwych praktyk handlowych pozbawionych skrupułów piratów i fałszerzy oraz uwrażliwienie przedsiębiorców, polityków i konsumentów na tę problematykę. Podczas imprezy pani dr Eppler reprezentowała firmę Bürkert, czyli oryginalnego producenta „wyróżnionego” plagiatu, który w konkursie Plagiarius 2019 wygrał główną nagrodę. „Cieszymy się, że chińskie przedsiębiorstwo, które skopiowało produkt Bürkert, zajęło pierwsze miejsce w akcji Plagiarius i otrzymało anty-nagrodę. Wręczenie tej anty-nagrody powinno mieć efekt odstraszający i uzmysławiać fałszerzom, że Bürkert będzie bronił się wszelkimi dostępnymi środkami przed naruszaniem jego praw autorskich. Celem nadrzędnym jest i będzie ochrona naszych klientów przed podróbkami, które często wykazują braki jakościowe” – dr Eppler o akcji.
O Akcji Plagiarius e.V.
Już od roku 1977 Stowarzyszenie Akcja Plagiarius, powołane przez prof. Rido Busse, wręcza anty-nagrody producentom i handlowcom za wyjątkowo śmiałe plagiaty i falsyfikaty. Celem jest nagłaśnianie nieuczciwych praktyk handlowych pozbawionych skrupułów piratów i fałszerzy oraz uwrażliwienie przedsiębiorców, polityków i konsumentów na tę problematykę. Równocześnie stowarzyszenie podkreśla znaczenie i skuteczność ochrony praw własności przemysłowej. I zwiększa uznanie konsumentów dla usług kreatywnych, pokazując im, że rozwój produktu od pomysłu do wypuszczenia na rynek kosztuje dużo czasu, pieniędzy, know-how i innowacji. To podkreśla też trofeum tej negatywnej nagrody: czarny karzeł ze złotym nosem – symbol ogromnych zysków, które bezideowi naśladowcy przysłowiowo generują kosztem kreatywności i przemysłu.
(Copyright: Aktion Plagiarius e.V.)